The decorator's blog

by Simon De Backere

08-04-2020

Het Corona Kameleon Effect

Net als zovele andere zelfstandigen worden we de afgelopen weken getest op onze creativiteit. Want een zaak draaiende houden in een spel met totaal andere spelregels vergt wel wat out of the box thinking. Het is ons echter in de afgelopen 10 jaar niet vreemd, want het traject dat we hebben doorlopen is er ook één geweest van voortdurend aanpassen. Een beetje zoals een kameleon zich aanpast aan elke nieuwe omgeving.

Wanneer de verkoop via de fysieke winkel niet meer kan, dan is het medium op vandaag gekend: we starten een webshop. Gelukkig hadden we www.decoratorsshop.be al en waren we op die manier snel vertrokken. De laatste weken hebben we een groot deel van ons aanbod online gezet. Maar ook daar kwamen we tot nieuwe inzichten. Want Ieperse klanten kunnen nu de verzendoptie ‘ik koop lokaal’ selecteren in het eindscherm waardoor ze binnen de 24 uur gratis thuis geleverd worden door mezelf. Fijn om te doen, want dat tovert telkens weer een glimlach op hun gezicht en zo weten we dat we terug hun dag hebben opgefleurd met iets moois voor hun interieur.

Voor onze interieurprojecten ligt dat wat anders. Want we zijn het uiteraard gewoon om bij onze klanten aan huis te gaan. Daar kwamen we op het idee om deze eerste ontmoeting ook online te laten plaats nemen in een online interieurgesprek. Daartoe hebben we een vragenlijst opgesteld waarmee je je als klant reeds kan voorbereiden. Zo loopt het gesprek super gestructureerd en efficiënt. Mocht je zelf niet over een plan beschikken, dan geven we je eveneens tips hoe je je ruimte best opmeet. En zo kunnen we toch reeds beginnen aan de uitwerking van je interieurproject. Klanten reageren positief, want ze zitten nu eenmaal veel thuis en zien nu vaak de mankementen en gaten in hun interieur. Het ideale moment om die nu aan te pakken! Mail je vraag en enkele foto's naar info@simondebackere.be en we plannen een online interieurgesprek in.

En zo heeft corona ook zijn kameleon effect op ons gehad.
De laatste weken hebben we onze werking op een nog heel andere manier moeten evalueren. Maar we zijn erin geslaagd om ook in deze moeilijke tijden van social distancing toch dicht bij onze klanten te blijven staan. We denken nu reeds na hoe we dit ook post corona verder op lange termijn zullen doen.

By Simon De Backere | 08-04-2020 | Categorie: Algemeen

Terug naar overzicht